Blije klanten door kwaliteit, service en marketing ideeën!

  • door Willem-Bas Hess

Wij willen niets liever dan onze klanten iedere dag ontzettend blij maken. Volgens ons lukt dat aardig maar belangrijker is natuurlijk hoe onze klanten dit zelf ervaren. Uit het klanttevredenheidsonderzoek van Q1 2020 blijkt dat onze klanten blij zijn met ons. Door marketing ideeën en veel meer. En daar zijn we heel blij mee! Lees hier meer over...

Tevredenheidsonderzoek en marketing ideeën

Klantreview

Met onze communicatiegroep van zo’n 70 mensen doen we er alles aan om onze klanten steeds weer blij te maken. Met een breed portfolio en tal van marketing ideeën kunnen we van elke productie een succes maken. ‘Ik krijg een YES-moment als de klant laat weten blij te zijn met het resultaat. Dat is waar ik het allemaal voor doe’, zei onze Dennis Steenbergen laatst nog.

Leuk dus dat veel klanten wat laten horen als zij blij zijn met het geleverde project!
Zo laten velen hier ook weten.

Transparant en eerlijk

Samen met onze klanten bouwen we aan een eerlijke en transparantie relatie. Overigens ook een van de redenen waarom we ons onderzoek openbaar maken. Al onze producties zijn maatwerk en er komen veel mensenhanden bij kijken. Iedereen dat keihard zijn best om het aller beste resultaat neer te zetten. En ondanks dat we mega ons best doen, kan er weleens wat fout gaan. Dit wordt geregistreerd en we kijken direct hoe we in het vervolg kunnen verbeteren. In dit traject is de mening van de klant het aller belangrijkst. Op samenvooreen10@quantes.nl kunnen klanten verbeterpunten doorgeven. En mede door hun inbreng, hebben we in 2019 een foutpercentage van minder dan 0,6% kunnen behalen!

Bekijk de infographic

Meebewegen om te inspireren

Omdat de ontwikkelingen in marketing en communicatie snel gaan, is het belangrijk dat we continu weten wat er speelt bij klanten en in de markt. Dit, samen met onze eigen ontwikkelingen, ideeën en focus op de toekomst, zorgt ervoor dat we goed meebewegen. Ons R&D en IT team heeft hierin met de bouw van innovatieve oplossingen en marketing ideeën een belangrijk aandeel.

– Hoe we dat de afgelopen tijd hebben gedaan?

In het kort: In 2015 waren we nog puur een drukkerij. Nu, 5 jaar later, zijn we een brede communicatiegroep voor volledige marketing projecten van A tot Z. Van advies, concept, design en creatie tot productie van drukwerk, beursstands, merchandise en IT oplossingen in binnen- en buitenland. Naast Quantes, zijn onze merken Elan (marketing- communicatiebureau) en Revon (bestickering en signingbedrijf) hierin ook heel belangrijk. Best een beetje trots zijn we wel op deze transformatie…

Wat vinden klanten belangrijk

We doen 1 a 2 keer per jaar een onderzoek bij klanten. Naast de tevredenheid meten we dan ook andere interesses, marketing ideeën en trends. De resultaten gebruiken we voor het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden en (IT) oplossingen. Met een respons van 16% op 1800 mensen, zijn we zeker tevreden over de input voor deze toch lange (en daardoor zeer nuttige) enquête.

– Opvallende verschuiving van functie

De functie van onze klant contactpersonen is verschoven van trafficmanager en drukwerkinkoper naar marketing en communicatie specialist. Deze verschuiving zagen we al een aantal jaren aankomen. Vandaar ons portfolio flink hebben uitgebreid en steeds meer marketing ideeën geven en zijn gaan delen. Omdat ook grafische experts nog steeds een groot deel van onze klanten zijn, worden er op productiegebied ook zeker grote stappen gemaakt.

Richting de toekomst blijven we op een zo persoonlijk mogelijke manier de beste service en kwaliteit bieden en gaan we ons nog meer focussen op marketingadvies. 

Bekijk de infographic

– Marketing inspiratie erg gewild

Het aantal contactpersonen met een marketing of communicatie functie is flink toegenomen. Het wordt gewaardeerd dat we van producent steeds meer naar marketingadviseur geschoven zijn. Daarnaast pakken we samen met de klant ook het creatieve stuk op. Zo hebben we naast drukpersen ook een grote concept en design afdeling en een signing productie voor beurzen, events en aankleding van ruimtes, ramen en auto’s. Voor alle marketingvraagstukken dus een oplossing. De vraag naar inspiratie blijkt ook uit deze enquete. We zullen de komende tijd daarom actiever inspiratie gaan delen, om onze klanten op goede marketing ideeën te brengen. Marketeers, houd ons dus in de gaten!

– Kwaliteit en service first, en dan prijs

Naast inspiratie en advies, is kwaliteit erg belangrijk. Voor ons maar ook voor de klant, zo bleek uit de enquête. Kwaliteit, service, advies en een snelle levertijd komen zelfs boven prijs. We hebben de afgelopen jaren grote stappen gemaakt in kwaliteit, zonder dat de snelheid hiervan ten koste gaat. Snelle droging van drukwerk maar ook extra kwaliteitscontroles op het geproduceerde werk zijn hier voorbeelden van.

– Eenduidigheid en overzicht zeer welkom, perfect voor de Q-Brandportal

Corporate branding wordt steeds (nog) belangrijker. Marketeers focussen zich vaker op de aanwezigheid van het merk in de awareness fase van het sales traject. Hierbij is herkenbaarheid, snel schakelen en de kracht van herhaling met eenduidige uitingen erg belangrijk. Tegelijkertijd zijn marketeers steeds meer met diversere items en cross mediale uitingen bezig. Dit maakt het lastig om alles binnen de huisstijl te houden. Daarnaast is het overzicht van zelf gebruikte ontwerpen en gedane bestellingen lastig te behouden. Laat staan dat van een hele afdeling en zelfs de hele organisatie.

Er is een toenemende vraag naar overzicht, eenvoudige opmaak en bestelgemak en updates via een online kanaal.

Dit past perfect bij de Q-Brandportal! De online tool waar we de afgelopen tijd veel marketingprocessen in hebben gelegd en met succes hebben gestructureerd. De Q-Brandportal is modulair opgebouwd, waardoor deze voor elke marketing van toegevoegde waarde is. Interesse? Laat het ons weten!

Het perfecte Q-Brandportal voorbeeld

– Duurzaamheid steeds belangrijker

3 jaar geleden hebben we met elkaar het besluit genomen om echt voor duurzaamheid te gaan. Geen kleine stappen om mee te pronken, maar echt wat betekenen voor de wereld. Ton Hess zei daar in een eerder blog al eens over ‘Geld verdienen oké, maar met duurzaam drukwerk’. Nu, een aantal jaren later, lopen we voorop in de grafische branche en laten we onze klanten hiervan meeprofiteren. En dat doen ze graag. Mooi om te zien dat het overgrote deel van onze klanten duurzaamheid belangrijk vindt. Maar liefst 38% vindt duurzaamheid zelfs heel belangrijk.

Bekijk de infographic

Samen naar meer marketing inspiratie en nieuwe online tools

Kortom, onze klanten zijn blij met ons en daar zijn wij weer heel blij meer. Ondertussen werken we hard aan (nog) betere service, meer marketing inspiratie en nieuwe online tools. Zodat we ook in de toekomst voor elk marketingvraagstuk de beste partner zijn.

Heb je verbeterpunten? Laat het ons weten op samenvooreen10@quantes.nl

Ben je heel tevreden, geef ons een review. Alvast bedankt!

Ook interessant

Yuki verrast medewerkers op een sportieve manier!

Afgelopen week heeft Yuki haar medewerkers uitgedaagd met een sportieve challenge door ze een sportpakketje op te sturen met daarin onder andere een springtouw en een gepersonaliseerd springschema. Op deze…

Storybook, verras met persoonlijke beeldberichten. Juist nu!

Video maakt een flinke opmars in de marketingmix. Of het nou gaat om een bedrijfspresentatie, een instructie, een persoonlijke uitnodiging of een vlog, met video spreek je mensen echt aan.…

Supercarposters-collage

Supercarposters.com x Quantes

Wat begon als een gesprek in de sportschool heeft als resultaat dat dit weekend supercarposters.com gelanceerd is. Samen met de succesvolle fotograaf Christian Kalse hebben wij het idee afgelopen 2…