[the] Synergy

  • door Willem-Bas Hess

In 2014 zetten we als drukkerij de verandering in. Niet omdat het slecht gaat maar omdat we onze klanten verplicht zijn om altijd 3 stappen vooruit te blijven lopen. Om steeds weer met nieuwe ideeën te komen en het marketing- en communicatiemensen zo makkelijk mogelijk te maken om te scoren. In de volledige breedte van het vak, online en offline. Nu, nog geen 3 jaar later, staat er een complete communicatiegroep die vooruitstrevende merken in de volledige breedte sterker positioneert. Ons doel de afgelopen tijd? [the] Synergy! En weer door…

van 30 naar 100 in 3 jaar met 1+1=3

Synergie, “wanneer de optelsom van samenwerkende partijen groter is dan de optelsom van ieders bijdrage”, zo staat in het woordenboek. Ofwel, met gelijke middelen een beter resultaat behalen. Juist voor de klant. Waarbij niet alleen winst te behalen valt uit de samenwerking met ons reclamebureau Elan, onze drukkerij Quantes en ons signingbedrijf Revon maar vooral ook uit de synergie tussen deze vakgebieden. Samen grenzen verleggen door samenwerking met specialisten van verschillende takken van sport tegelijkertijd.

Aparte merken per specialisme, enerzijds meer focus anderzijds een valkuil

Het voeren van aparte merken per vakgebied, zorgt voor versterking van de focus in interne- en externe communicatie en samenwerking binnen de discipline zelf. Met betere en verrassend goede resultaten als gevolg. Anderzijds kan het voeren van verschillende merken leiden tot verdeeldheid binnen de organisatie.
Hoe wij dit succesvol hebben doorgezet? Door als 1 groep, iedereen bij het proces te betrekken! Door samen te bouwen en iedereen deel uit te laten maken van de huisstijl. Het klinkt cliché, maar wat als ik vertel dat op al onze huisstijl foto’s iemand van ons zelf staat of gemaakt is door iemand van onze [the] Qroup?

Onze bedrijfsfilm, gemaakt met beelden van en door ons

Efficiency, innovatie en duurzaamheid centraal, waar prijzen scherper en orders sneller moeten. En we in kwaliteit blijven uitblinken

Focusklanten, het aanbieden van volledige markettingpakketten, een proces ingericht op snelheid en kwaliteit, warmtepompen, een sociaal project in Oeganda, een CO2 reductieplan in Costa Rica, het nieuwste en zuinigste in ons machinepark en met de modernste communicatiemiddelen, om maar wat te noemen. Zo zijn we behoorlijk bezig met de efficiency, innovatie en duurzaamheid. In nog geen 3 jaar hebben we onze 30 drukwerkexperts aangevuld met 70 communicatiespecialisten. Onder het mom van, voor elke tak van sport de beste specialist in huis. Doen waar je goed in bent, en dan zorgen dat je goed bent in de gehele breedte en dit zo effectief mogelijk benut. Dat zorgt ervoor dat we mee kunnen in de huidige markt en klanten kunnen blijven verrassen met snelle leveringen en de beste kwaliteit. Van concept & design, events en drukwerk tot signing met borden, doeken, volledige pandbeletteringen en beursstands.

‘Zonder te veranderen, bestaan bedrijven nu gemiddeld 12 jaar. In 2022 is dit nog maar 6 jaar en in 2025 nog maar 3 jaar’, aldus Richard van Hooijdonk (trendwatcher en futurist)

[the] Synergy was onze stip aan de horizon. Maar nog voordat we dit op 18 mei gevierd hadden, zijn we alweer op weg gegaan naar de volgende stip(pen). Blijven vernieuwen, veranderen en verbeteren, dat is wat bedrijven moeten doen om ook in de toekomst met kop en schouders boven de rest uit te steken. Charles Darwin zei ooit, “It is not the strongest or the most intelligent who will survive but those who can best manage change”. En daar zijn we voor nu in geslaagd!

Ook interessant

duurzame omgeving

Duurzaam drukwerk, samen voor Uganda?

Bedrijven hebben steeds meer aandacht voor duurzaam drukwerk. Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn al jaren hot-topics. Velen willen wel verduurzamen, maar weten niet hoe te beginnen. Daarom nemen wij…

Clima Direct Catalogus

Catalogus succes met Clima Direct

Door hevige uitbreiding van het productassortiment de afgelopen jaren, was Clima Direct toe aan een vernieuwde catalogus. De eenvoudige variant moest vervangen worden voor een ware 'Coolbijbel'. En mede door…

boten op water

Een succesvol event, als sponsor van het WK Zeezeilen!

Na de bijzondere Synergy vorig jaar in de drukkerij, ging het dit jaar ‘los’ in de haven van Scheveningen. Als sponsor van het WK Zeezeilen hebben we er de hele…