Refresh
van de visuele identiteit

Wij hebben Koole Terminals klaar gemaakt op weg naar een duurzame toekomst.

Ontdek de case

Koole Terminals is een toonaangevende wereldspeler op het gebied van opslag, transport en verwerking van vloeibare ladingen. Met ruim 700 collega’s, opererend vanuit 3 landen met 11 terminals is Koole een grote speler. Dagelijks wordt er veel aandacht besteed aan veiligheid en duurzaamheid.

TOGETHER. Driving Storage Forward

Uit marktonderzoek concludeerden wij met de klant dat de identiteit van Koole niet meer aansluit bij wat het team verdient. Koole staat voor excelleren, gepassioneerd, betrokkenheid, persoonlijk leiderschap, transparantie en impact maken.

Deze kernwaarden vormen de fundering van de door ons ontwikkelde positionering; TOGETHER. Driving Storage Forward
Dit vormt de basis voor de refresh van de huisstijl en kick-off voor het team.

Het resultaat is een visuele identiteit met meer focus, beter gedifferentieerd, en eenvoudiger te gebruiken voor iedereen.

Wat hebben wij gedaan voor deze refresh?

  1. Marktonderzoek
  2. Positionering
  3. Refresh huisstijl
  4. Smart brand guide ontwikkeld
  5. Fotografie -en beeld strategie 
  6. Website ontwerp en een animatie ontwikkeld
  7. Lanceringscampagne 

Animatie

Deze dynamische animatie hebben wij gemaakt om in één oogopslag te zien hoe Koole Terminals als terminal operator opslag- en logistieke oplossingen biedt aan klanten wereldwijd. Zij bieden veilige en efficiënte opslag van vloeibare bulkgoederen, werken met de nieuwste technologie en ervaren medewerkers om de hoogste kwaliteit van dienstverlening te garanderen.

Doorvoeren

Een nieuwe huisstijl is de uitstraling van een bedrijf.
Het is belangrijk om de nieuwe huisstijl goed door te voeren in alle communicatiemiddelen, online en offline. Dit creëert een professionele uitstraling en kan bijdragen aan het vertrouwen van klanten en partners. Besteed daarom tijd en aandacht aan het consistent doorvoeren van de nieuwe huisstijl voor optimaal resultaat. Vraag ons gerust om advies.

Beelden zeggen meer dan 1000 woorden.

Ze kunnen emoties opwekken, verhalen vertellen en informatie overbrengen op manieren die woorden niet kunnen evenaren. Beelden zijn krachtig en kunnen de aandacht van mensen trekken en vasthouden. Voor Koole Terminals hebben wij duidelijke keuzes gemaakt zoals hiernaast te zien is.

Enthousiasmeren bij de lancering.

Tijdens de coronaperiode, toen veel mensen thuiswerkten, hebben wij de nieuwe refresh gelanceerd. Om al de medewerkers op een duurzame manier uit te nodigen, hebben we hen allen een prachtige uitnodiging op groeipapier gestuurd. In deze uitnodiging stond een QR-code die leidde naar een website waar we de nieuwe visuele identiteit presenteerden, gevolgd door een schitterende film die we speciaal hiervoor hebben gemaakt!

Werken aan jouw merk?

Willem-Bas van Quantes

willembas@quantes.nl
06 23402482