Interactieve rondleiding
Langsgaan om mensen te spreken, sfeer te proeven en rond te dwalen. In de huidige situatie wordt voor kennismakingen en (eerste) indrukken vooral online gezocht. En daar spelen bedrijven steeds creatiever op in. Zo ook het Emmauscollege Rotterdam, waarmee we samen een gloednieuwe interactieve 360 graden rondleiding hebben opgezet!
Online bereiken en adverteren
Door de coronamaatregelen van de afgelopen tijd kan je vaak alleen online je doelgroep bereiken. Je presentatie online is dus belangrijker dan ooit en dat komt ook door de steeds grotere zoekvolumes in Google. Dat de advertenties de laatste jaren al flink in de lift zaten, blijkt overigens uit de cijfers van Google. Het bedrijf maakte in 2019 een online advertentie omzet van 135 miljard. Dat is 70% meer dan de 80 miljard die in 2016 binnenkwam en 2000% meer dan de 70 miljoen van 2001.
Interactieve 360 graden rondleiding
De rondleiding van het Emmauscollege Rotterdam bestaat uit verschillende scenes. Dit zijn ruimtes waarvan een 360 graden foto gemaakt is. Denk aan gangen, klaslokalen, de aula en het schoolplein. Je kan door deze ruimtes lopen en naar andere ruimtes gaan. De 360 graden foto kan per ruimte ook een 360 graden film zijn. In dat geval zie je in de ruimte bijvoorbeeld leerlingen staan die ‘live’ wat vertellen en laten zien. Per scene zijn er verschillende touchpoints aanwezig. Deze touchpoints vallen op en als de bezoeker erop klikt, start er een video, wordt er een afbeelding getoond of komt er een pop up met tekst. Op een interactieve manier word je zo door de school geleid, terwijl leraren en leerlingen interessante informatie geven. Perfect dus om zo de school te leren kunnen!
Een rondleiding bestaat uit:
- Diverse scenes per ruimte.
- Per scene een 360 graden foto of film.
- Per scene zelf touchpoints toevoegen.
- Per touchpoint zelf een film, foto of html tekst neerzetten.
Zelf toevoegingen doen in het platform
Quantes heeft een speciaal platform ontwikkeld. Hiermee kan je de interactieve rondleiding jaren up-to-date houden. De scenes worden ingericht en vervolgens krijg je zelf een login voor het platform. Hierin kan je zelf touchpoints toevoegen om filmpjes, teksten, links etc. te laten zien. Het volledige proces, van fotografie en film tot het inrichten van het platform, pakken we samen op. Daarnaast zit er een analysefunctie in om te weten welke scenes en touchpoints het meest bekeken zijn. Op deze manier kan je online echt het verschil maken, met wat voor een bedrijf dan ook! Meer informatie? Laat het ons weten!